Szczęście – w uproszczeniu to stan ducha, w którym czujemy się dobrze i bezpiecznie. Jest to pojęcie subiektywne – dla każdego z nas będzie oznaczać coś innego. Niezależnie od tego jak je interpretujemy, szczęście jest pożądanym stanem emocjonalnym. I choć nie zawsze oceniamy je na wysokim poziomie, można zwiększyć częstotliwość jego występowania wprowadzając w życie kilka nawyków.

1. Dbaj o siebie

Szczęśliwi ludzie wyznają zasadę „w zdrowym ciele zdrowy duch!”. Nie bez powodu! Nasze zdrowie ma ogromny wpływ na samopoczucie i odczuwane przez nas szczęście. Zbilansowana dieta i ruch poprawiają nie tylko kondycję i wygląd, ale oddziaływają na nastrój, pozytywne nastawienie i motywację do działania. Mamy więcej energii, lepiej się wysypiamy i częściej… uśmiechamy!

2. Myśl pozytywnie

Brzmi banalnie, jednak pozytywne myśli przyciągają… pozytywne zdarzenia! Szukanie „plusów” w danej sytuacji może zdecydowanie zmienić jej znaczenie. Poza tym kiedy skupiamy się na pozytywnych aspektach zadania, te negatywne stają się łatwiejsze do wykonania. Efekt? Pracujemy wydajniej, jesteśmy bardziej kreatywni i mamy poczucie spełnionego obowiązku, a to wpływa korzystnie na nasz poziom szczęścia!

3. Zaakceptuj siebie

Czy można być szczęśliwym nie lubiąc samego siebie? Odpowiedź jest krótka – nie. Kluczem do osiągnięcia spokoju i szczęścia jest akceptacja siebie, swojego wyglądu i charakteru. Zaakceptuj to jaki jesteś. Skup się na zaletach. Może okazać się, że masz ich zdecydowanie więcej niż wad. J

4. Rozwijaj się

Rozwój osobisty jest ważnym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia. Poznawanie nowych ludzi, zdobywanie wiedzy czy rozwijanie swojej pasji skutecznie poprawia nastrój i wpływa pozytywnie na nasze nastawienie. Robienie rzeczy, które lubimy sprawia, że unikamy poczucia zmarnowanego czasu, a jednocześnie daje nam satysfakcję z dobrego zarządzania sobą.

5. Przebywaj w towarzystwie osób, które lubisz

Prawdziwi przyjaciele są na miarę złota. Dzięki nim czujemy się dobrze, potrafią pomóc i pocieszyć w trudnych chwilach. Sama obecność bliskich osób skutecznie podnosi nasze samopoczucie. Wspólne spędzanie czasu z przyjaciółmi niweluje skutki stresu, sprawia, że jesteśmy weselsi i szczęśliwsi.

 

Szczęście dla każdego oznacza coś innego. Nadmiar obowiązków czy wysoki poziom stresu powoduje, że coraz mniej się uśmiechamy, jesteśmy rozdrażnieni i zdenerwowani. Warto wprowadzić do swojej codzienności kilka prostych nawyków, aby przyciągnąć szczęście i zatrzymać je na dłużej.

Źródło:
https://psychologiazycia.com/nawyk-szczescia-czyli-szczescie-zaczyna-sie-twojej-glowie/
https://www.fabrykasily.pl/lifestyle/jak-byc-szczesliwym-poznaj-sekret
https://krokdozdrowia.com/pozytywne-nastawienie-przyciaga-szczescie/
https://zmianywzyciu.pl/artykul/7-nawykow-szczesliwych-ludzi-629